Het kan wél aan de Badhuisweg!

Het kan wél aan de Badhuisweg!

Hoe het beeld van de voormalige vila’s “Anna-Evaltheia” en “Kitty-Sabina” weer kan herleven

 

In tegenstelling tot beweringen van de projectontwikkelaar, toont de BNS aan dat bouwen met meer draagvlak wel degelijk mogelijk is.

Op 5 maart 2026 toont de projectontwikkelaar het voorstel in een voorlopig ontwerp dat teleurtsellend als niet-passend op deze locatie wordt ontvangen.
Met een 3D model op schaal, passend in de maquette van de omgeving inclusief alle berekeningen, is voor iedereen echter te zien dat een nieuw gebouw op de open locatie aan de Badhuisweg 4 wél mogelijk is.

+ beter beantwoord aan door Raad gestelde kaders
+ hoogte binnen fungerend bestemmingsplan

+ minder bouwkosten
+ evenveel woonoppervlak

+ financieel rendabel *) voor projectontwikkelaar en gemeente
+ meer draagvlak bij omwonenden in de omgeving

Het model is minder massaal dan het ontwerp van projectontwikkelaar, getoond op 5 maart 2026 en laat het beeld van de voormalige vila’s “Anna-Evaltheia” en “Kitty-Sabina” weer herleven.

Lees verder:

Bewoners dagen uit met eigen plan voor Badhuisweg

 


*) Voor de berekening is de verstrekte informatie naast onze inzichten gelegd. De projectontwikkelaar zal dit bestuderen en de uitkomst terugkoppelen.

(meer…)

De gemeente is bezig met herinrichting Stevin-, Gentse-en Doorniksestraat.

De gemeente maakt plannen om de Stevinstraat, Gentsestraat, Doorniksestraat en straten in de buurt opnieuw in de richten. De straten worden veiliger, groener en fijner. Ook wordt het riool in de wijk vervangen.

Meer informatie en contact
Wilt u meer weten over het project of de planning? Ga naar denhaag.nl/stevin en/of schrijf u in voor de nieuwsbrief. Dit kan via de knop onderaan de pagina van de website.

Heeft u vragen over het project?
Stuur een e-mail naar verkeersveiligheid@denhaag.nl


Commissie Verkeer en Ruimtelijke Ordening